Spraak problemen

Lieve mensen,

Ik heb me aangemeld voor de opleiding van 01 mei.

Hopelijk gaat dit lukken omdat ik nu regelmatig last van mijn auto immuun ziekte waardoor mijn spraak minder wordt. Als mijn spraak minder is heb ik weinig kracht in mijn stem zodat ik dan moeilijk verstaanbaar ben.

Zou iemand op mijn willen oefenen met hypnose om mijn stem weer normaal te laten functioneren?

Groetjes Tinnus

5 likes

Hai Tinnus,

van harte welkom bij het HIN! Goed dat je alvast start met deze hulpvraag. Stel dat een reactie uit blijft dan is het sowieso een mooie om in te zetten tijdens de opleiding. Gelukkig werkt de techniek mee in je voordeel, want tijdens de trainingsdagen is het ook mogelijk om via de chat te communiceren. Tijdens de oefenmomenten kan je je hulpvraag inzetten en gedurende de opleiding zijn er ook diverse demo momenten met een van de trainers, dus opties genoeg om e.e.a. te transformeren!

Succes :four_leaf_clover:

5 likes

Hoi Tinnus,

Ik heb op mijn werk een client met grote spraakproblemen. Hier doe ik muziektherapie want dan gaat het praten een stuk makkelijker en ik heb de IMS gedaan met een Blitz erbij. Heb jij al iets aan hypnose ervaring inmiddels mee gemaakt?

3 likes

Ik ben verschillende keren onder hypnose geweest en ook zelfhypnose. Het spraakproblemen is al minder maar nog niet weg?
Wat doe je met muziektherapie?

3 likes

Ik vind het mooist om met piano muziek te werken. Meestal de toonladder omhoog, korte zinnen gebruiken en ik zie dat de uitspraak dan beter wordt. Echter vindt Dhr bij mij op het werk het lastig om dit ook in het dagelijks leven zo te gebruiken. Hiermee bedoel ik dat hij vanuit zichzelf op een " zingende" manier praat zodat de uitspraak duidelijk is.

3 likes

Hallo,
Hypnose en muziektherapie lijken mij een super toffe en effectieve combinatie.
Technieken uit SMTA (eigenlijk ontwikkeld voor mensen met afasie) kunnen denk ik een mooie combi vormen met hypnose.
Succes!

1 like

4 September please backdate